Veel bedrijven zetten op een ‘over ons’ pagina een stukje geschiedenis, welke diensten of producten ze aanbieden en wat hun missie of visie is. Maar dat is niet effectief genoeg. Een ‘over ons’ pagina draait niet om het bedrijf. Het draait om de bezoekers. Die willen weten of jij de juiste partij bent. Waarom moeten ze nou voor jou kiezen en niet voor iemand anders? Dat is de kern. En ja, hoe schrijf je die pagina dan eigenlijk? Ik geef je 5 tips voor een ‘over ons’ pagina waar je echt wat aan hebt.

1. Begin met waarom

In plaats van te vertellen wat je doet, zou je moeten vertellen wat het de klant oplevert. Dat is immers wat hij of zij wil weten. Ik schreef er al eens dit artikel over, waarin ik uitleg hoe je in je communicatie naar klanten toe begint met waarom. Je onderscheidt jezelf door te vertellen waarom je doet wat je doet en welke voordelen het oplevert voor de klant.

2. Stel je teamleden voor

Dit is je kans om te laten zien wie er achter het bedrijf zit. Stel je teamleden voor. Wie zijn ze, wat doen ze, wat zijn hun drijfveren? Maak ook gebruik van foto’s om het nog persoonlijker te maken. Het bedrijf is geen statische entiteit, maar een verzameling van knappe koppen!

3. Vertel over je passie

Vertel vanuit welke passie het bedrijf is ontstaan. Het is jouw unieke verhaal. Jouw identiteit en bestaansrecht. Laat het probleem van de klant terugkomen in het verhaal. Dan zal diegene het gevoel hebben dat jij de beste match bent om het probleem op te lossen.

4. Kies de juiste tone of voice

Een ‘over ons’ pagina is bij uitstek de pagina die zich leent voor een persoonlijke sfeer. Je mag hier dus rustig de ik of wij vorm gebruiken. Het belangrijkste is dat jouw tone of voice past bij het bedrijf. Dus ben je een groot bedrijf of een zzp’er? Hou je van humor of zakelijk? Pas je schrijfstijl hierop aan.

5. Maak een call to action

Je kunt een fantastische ‘over ons’ pagina maken, maar zonder call to action heb je daar weinig aan. Wat wil je dat een klant doet aan het einde van de pagina? Leidt hem of haar daarheen door een duidelijke knop of link. Maak het bezoekers zo makkelijk mogelijk. Als je bijvoorbeeld wilt dat ze contact met je opnemen, voeg dan knoppen of een contactformulier toe. Of link uitnodigend door naar je contactpagina. Jij hebt de regie in handen, dus laat je bezoekers doen wat jij wilt!


Hulp nodig met een ‘over ons’ pagina? Ik schrijf ze graag. Neem dus gerust eens contact met me op als je meer wilt weten.

Categorie:

Nog geen reacties

Laat een reactie achter

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ik ben Charelle Kooy, oprichter van Char Content & Copywriting. Op mijn blog lees je alles over schrijven, bloggen, SEO, copywriting, content marketing en mijn leven als ondernemer.

Laatste blogs
Categorieën
Contact

Char Content & Copywriting 
©
 2023