Content hergebruiken
Goede content maken kost tijd. Het is daarom handig om de content die je maakt te hergebruiken. Maar hoe doe je dat op een slimme manier? Ik leg het je uit in deze blog. Haal meer uit je content “Even snel” een post online zetten bestaat in de wereld van […]
Hoera, mijn bedrijf bestaat één jaar (en alweer bijna een maand). Tijd om eens terug te kijken. Hoe ben ik begonnen? Wat heb ik geleerd? Hoe vind ik het om te ondernemen? En waar sta ik nu? Hoe ik ben begonnen Ik weet het nog goed. Het was tijdens één […]
SEO voor beginners
Online word je ermee doodgegooid: SEO, Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie. Maar wat is het eigenlijk precies? En belangrijker nog, wat heb jíj daaraan? In deze blog leg ik je de basisprincipes van SEO uit, hoe je die toepast en wat het je oplevert. SEO voor beginners dus. Wat […]
LinkedIn ken je ongetwijfeld. Hét zakelijke social media platform voor professionals en bedrijven. Zie het als een online visitekaartje voor jezelf of voor jouw bedrijf. De ideale plek dus om interessante content te delen en jezelf te profileren als expert. Maar waar doe je nou goed aan? En hoe zorg […]
Woman writing on her daily planner
Een contentkalender is een eenvoudige en praktische manier om gericht met je marketing aan de slag te gaan. Je bereikt meer in minder tijd. En je behaalt meer zichtbaarheid door consistent content te delen over een langere termijn. Wat is een contentkalender? Een contentkalender is een overzicht van de content […]
“Ik heb het proces ernaartoe een beetje gemist, maar ineens lijk je een ondernemer te zijn die het goed voor elkaar heeft.” Dat zei een vriendin van me laatst. Mijn eerste half jaar ondernemen zat erop. Ze had wel een punt. Ik kon het ook niet helemaal verklaren hoe ik […]
hand met kaartje: content is king
Wil je dat nieuwe klanten naar jou toe komen, in plaats van andersom? Content marketing is de manier om dit voor elkaar te krijgen. Met waardevolle en informatieve content spreek je direct jouw ideale doelgroep aan. En door regelmatig te posten blijf je top of mind, zoals dat heet. Gooi […]
Foto met Google logo
De eerste pagina van de zoekresultaten van Google. Daar wil iedereen wel staan. Maar hoe kom je daar eigenlijk terecht? Zeker als kleine partij of nieuwe website is de online concurrentie groot. Dan is het lastig om je te onderscheiden. Maar niet onmogelijk. Als je gebruik maakt van long tail […]
Meisje op een berg met gespreide armen
Het is alweer drie maanden geleden dat ik me inschreef bij de Kamer van Koophandel. Het voelt eerder als drie weken, want het bevalt super goed. Na een maand schreef ik al een update over hoe het was om te beginnen met ondernemen. Toen deed ik vrijwel alles voor de […]
Veel bedrijven zetten op een ‘over ons’ pagina een stukje geschiedenis, welke diensten of producten ze aanbieden en wat hun missie of visie is. Maar dat is niet effectief genoeg. Een ‘over ons’ pagina draait niet om het bedrijf. Het draait om de bezoekers. Die willen weten of jij de […]

Ik ben Charelle Kooy, oprichter van Char Content & Copywriting. Op mijn blog lees je alles over schrijven, bloggen, SEO, copywriting, content marketing en mijn leven als ondernemer.

Laatste blogs
Categorieën
Contact

Char Content & Copywriting 
©
 2023